fallback

Facebook забавя пускането на нови продукти

Компанията извършва "репутационни прегледи", за да проучи за какво може да бъде критикувана и кое може да влияе зле на децата, твърдят източници

11:10 | 07.10.21 г. 1

Социалната мрежа Facebook е забавила пускането на нови продукти през последните дни предвид статиите и изслушванията пред властите в САЩ, свързани с множество вътрешни документи, показващи вредите от платформите на компанията, твърдят източници на Wall Street Journal, запознати с въпроса.

Директори на социалната мрежа също така са спрели част от работата по нови и вече съществуващи продукти, а над дузина служители са ангажирани със създаването на „репутационни прегледи“, за да проучат за какво Facebook може да бъде критикуван и да се гарантира, че продуктите не оказват неблагоприятно въздействие върху деца, твърдят източниците.

Във вторник главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг написа във Facebook, че е призовал лидерите на социалната мрежа да направят задълбочено проучване на работата в цялата компания през последните няколко дни и се е ангажирал проучванията на продуктите да продължат.

„Прекарах доста време в размисъл за видовете преживявания, които искам моите деца и останалите да имат онлайн и за мен е много важно всичко, което сме изградили, да бъде безопасно и добро за децата“, пише той.

Това изявление беше направено, след като миналата седмица компанията обяви, че ще сложи на пауза плана си за пускането Instagram Kids, тъй като властите и потребители изразиха опасенията си за ефекта на платформата за споделяне на снимки върху психичното здраве на младите хора. През последните дни Facebook обяви пускането на функции във вече съществуващи услуги, като Facebook Gaming.

Интернет гигантът отговаря на въпроси от обществеността, представители на двете партии в САЩ и на други относно това как оперират платформите му и какви ефекти имат върху потребителите, както и върху обществото като цяло.

Критиките са в резултат на разследване на The Wall Street Journal, наречено Facebook Files. То включва статия, която показва вътрешни проучвания на компанията, че Instagram вреди на значителен процент млади потребители, особено на момичетата в тинейджърска възраст, които имат притеснения относно начина, по който изглеждат.

Компанията публикува редица текстове в блога си, в които посочва, че проучванията са извадени от контекст.

Зукърбърг заяви, че статиите на Wall Street Journal дават „невярна представа“ за Facebook и нейните приоритети. Медията обаче твърди, че застава зад всичко, което е написала.

Обещанието на Facebook да продължи проучванията си върху потенциалните вреди беше дадено в зората на критиките от академичната общност и някои бивши служители, че компанията трябва да споделя повече данни за това как оперират нейните платформи и какви са ефектите върху потребителите, така че тези проблеми да бъдат разбрани в дълбочина.

Екипът зад CrowdTangle, един от топ инструментите на Facebook за анализ на данни, беше сформиран по-рано тази година. Брандън Силвърман, основателят на CrowdTangle, заяви, че ще напусне компанията до края на седмицата. „Не съм сигурен какво ще донесе бъдещето на CrowdTangle или прозрачността на данните тук във Facebook, но съм оптимист“, посочва Силвърман в съобщението, с което се сбогува със своите колеги.

През последните седмици Facebook затегна ограниченията за това каква информация може да се споделя вътрешно, допълват източниците. Според част от тях екип в компанията разглежда всички вътрешни проучвания, които могат потенциално да навредят на публичния имидж на компанията.

Говорителят на Facebook Анди Стоун заяви, че екипът иска да разбере по-добре вътрешните проучвания на компанията и контекста, в който те са проведени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:51 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още